Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

tisdag 13 april 2010

Lärarn "it´s a gogo"

Idag bar det av igen, FFKC:s hot spot fick bekänna färg.
Uppställning:
Lärarn
Doc
Mange

Oppossum fick förhinder och Borgmästarens planer grusades pga trädgårdsarbete.

Men vi tre tappra kom ut vid 09 tiden, vädret var lite molningt men vinden perfekt, efter en snabb kopp kaffe, lite bullar och flugval så var vi igång. Doktorn fiskade initialt ensam, och jag och lärarn gick ihop. Ganska snart hade lärarn landat dagens första. han såg balanserad ut lärarn, lugnt och metodisk fick han in fisken mot land, dem bjöd på några olika poser tillsamans, men den bild som visas nedan kändes styvast.


Lärarn visar, som ni ser, ståndsmässighet och låter fisken gå tillbaka.

Själv fick jag 2 småfiskar, men doktorn bjöd på fina rullskrik, när han efter en stund kom bort till oss andra.
De smällde på en fin öring, doktorn visade klass, men trots detta skrek doktorn "nej den släppte", men så var ej fallet. Denna silverblänkande torped var faktiskt snabbare än doktorn och började simma mot honom, vilket gjorde att han ej kände av den. Men ganska snart förstod man att den var kvar, doktorn drillade fint, rullen fick arbeta och spötoppen gungade som som ett vasstrå i vinden. Jag gick bort för att hjälpa doktorn med inhåvningen, sa till honom att han inte får bli arg på mig om jag missar den. Doktorn svarar inte, vilke gjorde mig än mer nervös, men med lite tur fick vi tillsammans upp fisken.
Doktorn var euforsik, matfisk fick de bli, de är ju inte ofta FFKC tar upp fisk, men denna var en solklar matfisk för familjen Larsson/Eriksson.




En trevlig dag som vanligt, nästa gång hoppas vi på full uppställning.

Lägger in en rätt läcker bild på en Hö som jag idag lät gå tillbaka


Fiskebröderna njuter i vårsolen



Och som avslutning en bild, på den nu kompletta laxrullen, känns gött att vara klar inför laxfisket nu, bara lite fler flugor som fattas.

2 kommentarer:

  1. Härligt gubbar, ni blir livsfarliga i Orkla!
    Själv har jag inte hunnit ut på öringen ännu efter drömveckan i Dee, men jag hoppas kunna svinga lite efter jobbet någon kväll i veckan..

    SvaraRadera
  2. Vad ska man säga? Hö är ju helt chanslös när man tittar på uppställningen...

    SvaraRadera