Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

fredag 9 april 2010

Friday


Då kom vi ut, uppställningen blev mange, doktor no, doktor Larsson, karl kjellberg samt Trauma PA.
Förutsättningarna var fina, solsken, lätta krusningar på vattnet samt fina flugor i asken.
Doktor No visade snart att han blivit en riktig flugfiskare, han smällde på en godkänd öring, förövrigt hans första godkända, och han släpper tillbaka den, det är stort.
doktor Larsson smög i väg en bit och fiskade ensam, han litar på sig själv som fiskare, han vet var det är hett, han vet var fisken står, han behöver inte förlita sig på andra, och snart hade doktorn landat en godkänd, som även han storsint som han är lät återgå till sitt rätta element.
Pa och karl varvade mellan spinn fiske och fluga, tyvärr hade dem inte turen idag att landa någon.
Jag hade också turen att få på en fin öring, trodde till att börja med att det var PB på gång, fick därför skrika på gubbarna att komma med håven, denna öringen fick fram de djuriska i mig, föda tänkte min kropp, inte till mig utan till Maria, mitt huvud tänkte jag vill släppa tillbka den men jag måste ju någon gång komme hem med fisk. Så blev det, Larsson håvade rutinerat in fisken som vägde ca 1,5 kg.

Ja en dag i goda vänners lag, med kjellbergs hembakta, Pa:s korvgrillning, mina ägg mackor samt doktorns ärtsoppa trån Trianga köket, vad kan men mer begära, en fulländad dag.

Talas mange

4 kommentarer:

  1. Kvlite grabbar kvalite...
    // Borgmästarn

    SvaraRadera
  2. Instämmer! Kvalitet! 3 Godkända, nästa gång blir det ännu bättre! Kanske med vägledning av ordförades fastarutinerade hand!
    / Dr Larsson

    SvaraRadera