Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

tisdag 6 april 2010

Ånger

Känner att jag behöver klargöra min snedsteg, innan det kommer från annat håll. Detta inträffade i söndags 4 april, då jag och en fiskekompis befann oss i Råssbyn. Nu finns det en förmildrande omständighet - det blåste en kraftig rakt sydlig vind som näst intill omöjliggjorde användandet av flugspöt - därför använde jag spinnspö och Viking Herring-drag! Det är med skammens rodnad jag skriver detta, men suget efter öring var stort. Många påslag, en del tappade, en del som inte höll måttet men tre öringar strax under 50 cm och i god kondition, fick följa med hem. Hoppas på lite förståelse från övriga medlemmar. (Känns skönt att få skriva av sig detta)

Vid tangentbordet; Opossum

2 kommentarer:

  1. Eftersom du under en 25 års period visat att du in i märgen är en flugfiskare så är du förlåten Oppossum.
    Tror att alla kommer stötta dig i detta beslut, att du valde att dragga silver i helgen. En gång ingen gång är ett begrepp som många är bekanta med.

    SvaraRadera
  2. Mja jag är allt fortfarande skakad av denna traumatiska händelse jag fick höra. Men som sagt en gång är ingen gång. Sen behöver man inte bli orolig heller för det där med och vara blydängare kan ju inte ens jämföras med flugspöts alla konster.. Som tidigare talare så går vi vidare. Du är en sån fantastisk tillgång till FFKC så att ens tänka tanken att skälla på Opossum...... Nej nej det går inte det.

    SvaraRadera