Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

torsdag 8 april 2010

fredags mys

Var i dag ute med doktor No och kände på flugstangen. Doktor No visade på fin teknik med nya spöt, tror han funnit sig väl till rätta i sitt nya intresse.
Jag själv provade lyckan med en orange kreation, fick en liten öring och missade 2 stycken som gav fina hugg, vältrade sig i ytan och sedan återvände till friheten utan att vilja bjuda på någon längre kamp. Doktor no fick också en öring, de var ingen rekordfisk men han lurade i alla fall naturen vilket är den skönaste känslan.
Imorgon är en annan dag, då ger vi oss ut igen, jag doktorn och doktor no och eventuellt doktor no:s lillebror, lärarn kommer eventuellt ut med den ena av lilllärarna.
Larsson har köpt in ärtsoppa, doktor no står för kaffe och jag fixar ägg mackor. Kan bli en fin dag får vi hoppas vädret verkar lovande.
har precis bundit upp 6 st mickey finn, den vita verkar inte så het i år, så jag får tro på orange flugorna.

Presenterar en sammanfattning av dagen imorgon kväll

talas
Mange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar