Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

onsdag 31 mars 2010

Havsöring

Kamrater, det lider mot premiärfiske. FFKC känns något mer ostrukturerade inför årets premiär, än förra året. Får ta på mig mycket av de, eftersom jag själv skall åka till sälen över påsken. Förhoppningen är att hinna ut några timmar imorgon, för att sedan ansluta med trolovad och svärföräldrar inför bilfärden till sälen.
-Hur kan han åka till Sälen på premiären frågar sig många, ja det finns egentligen inget bra svar på denna frågan.
Vi har haft detta som tradition under flera år, och detta året hamnade öringpremiären just under påsken.
-Det är väl ingen ursäkt tänker flera, nej det är ingen ursäkt men man måste prioritera.
Jag har gjort mitt val, och har utifrån mina fysiologiska förutsättningar ransakat mig själv, vilket föranlett svaret: - Magnus vänta du lite med havsöringfisket, tills det blir lite varmare i luften och framförallt i vattnet, några fiskar skall nog finnas kvar fram i Maj-juni -.

Nu börjar laxutrustningen ta form, har byggt upp den under några månader nu, men igår slog jag till på en ny rulle, har köpt en belly och några fronter, beställt skjutlina samt backing, vilket ej kommer att levereras innan påsk. Men under slutet av nästa vecka skall jag nog kunna presentera ett komplett lax spö med fylld rulle på en liten bild på bloggen.

Var under gårdagsförmiddagen ute på Fort alá Borgström och bjöds på en fiskeupplevelse utöver de vanliga. Kom ut vid 11,30 tiden, serverades kaffe och nybakt i kitchen alá Bårda, för att senare gå ner över de vårgröna gärdena till en Slumpriver i full flom. Där testades Bockens nya spö utan krok. Vilken kastkanon han införskaffat, borgmästaren presenterade tafsen perfekt för all nystigen Mört, Aborre och Gädda. Mycket inspirerande att stå vid sådana vattendrag igen.

Kan bli en intressant vår ur fiskesynpunkt.
Ja alla havsöringfiskare, skitfiske imorgon.

Glad Påsk

talas Mange

P.S Lorden goes River DEE, skitfiske / FFKC

3 kommentarer:

  1. Tänkvärt kamrater, hittade detta underbara citat på havsoring.se

    "My biggest worry is that my girl friend (If I die) will sell my fishing gear for what I said I paid for it".

    SvaraRadera
  2. Ja enl ryktet så ska du ut imorgon hahahahaha Så du fick nog till det ändå.
    Synes imorgon/ Borgmästarn

    SvaraRadera
  3. Nu stundar underbara tider! Undertecknad kommer dock hoppa över havsöringspremiären på kusten och istället åka ner till Viskan på långfredagen där det också är premiär 1e April. Mest för att testa utrustningen inför River Dee, men man vet ju aldrig när det gäller laxfiske.. Det rinner just nu över 100 kubik i Viskan och det kanske kan locka upp de första snorblanka storlaxarna! Håller således tummarna för kraftigt sjunkande vatten i Viskan under skärtorsdagen. Skitfiske på er bröder!

    SvaraRadera