Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

lördag 20 mars 2010

Nu har det börjat

Blev tidigare i veckan tillfrågad, av min kära kusin Jocke, om jag ville följa med på Havsöringsfiske under Lördagen, till Lagan. Tyvärr fick jag säga nej, då jag under Lördag dygnet står till samhällets förfogande.
Och nu kom MMS:et, kände på mig att han fått fisk, då det vibrierade i fickan.

Idag kom de förlösande. Bilden på skapelsen presenteras under morgondagen.
Efter ca 7,5 månaders väntan damp den ner som ett brev på posten.
2.8 kg oklart om det är en hane eller hona, men namnet är Besa.
Jocke är mycket stolt och hälsar att alla mår bra. Hur de nu kan komma sig.

FFKC gratuelrar Jocke

2 kommentarer:

  1. Stort GRATTIS Jocke.. Fan va kul. Väntar som sagt att få se bild samt en rapport.

    MVH // Borgmästaren

    SvaraRadera
  2. Ja då var man hemma igen efter smygstarten och premiär för 2hands.
    Åkte ner mot Lagan vid 06 på morgonen och när vi väl var framme och köpt kort så åkte vi runt och leta bra ställen att stå på.

    Vissa var det djupt på direkt och vissa sträckor var det is på :(. Dagen börja sådär lite halvklart väder och gick sedan över till regn och så fick vi veta efter 2 timmars fiske att dom inte kommer att släppa på vatten förens 18:00.


    Då blev man lite trött påt faktiskt. Men vi nöta på och när vi kom ner till en pool som heter Revet så small det på .
    Först till en början kämpa den inget nästan men när den kom nära mig börja den allt dra iväg lite.

    Håven var som vanligt för liten så polaren fick taila den :).

    Tyvärr en Besa men vad gör det när tanken för min del var att komma in i kastandet inför det riktiga fisket i Örekilsälven och Forshaga mm.

    Fisken var i alla fall en Hona på 2.8kg & 75cm lång. Bra start på säsongen och fortsätter det såhär så blir det hur bra som helst.

    Bild på firren e här :

    http://img80.imageshack.us/i/20100320034.jpg/%5D%5BIMG%5Dhttp://img80.imageshack.us/img80/8793/20100320034.jpg

    Skit fiske på er. Ses vid älva // JFT

    SvaraRadera