Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

tisdag 21 december 2010

Osså den årliga juldikten

Att köpa julklappar är inte alltid särskilt kul
Det är samma hetsande varje jul
Man springer runt och spenderar i köpcentran och butiker
När man helst skulle vilja lägga pengarna på att byta ut sina fiske reliker

FFKC:S fiskesäsong har ej ännu summerats
Vi väntar på att ordföranden bestämmer ett datum, då vi ej kunnat bestämma något av de datum som disskuterats
Alla medlemmar ser fram emot en heldag på herrgården
För att b la diskutera framtiden och slumpriverchampen lorden

Året har givit medlemmarna många trevliga skratt
Framförallt när lärarn skojar till de i sin cowboyhatt
Vår Stalker "Granen" har också bjudit upp til dans via sina syrliga kommentarer
Undra vem hon är, kankse vi kommer på de innan vi skriver FFKC:s memoarer

Nu är det snart dags för den stora dagen
Där julmaten ger oss gaser i magen
Vissa kommer kankse att med cognac fukta sin hals
Tyvärr skall ju många av oss jobba och därmed inte dricka alls

Det verkar ju trots allt som vi får en jul med snö
Detta har faktiskt gjort ordförarn mindre slö
Han plogar varje dag långt in på natten
Sen kan han ju i och för sig fiska i norges dyraste laxvatten

I Björndalen sitter barnen spända av förväntan
Långt där borta kan man se nått i gläntan
Lärarn bär som vanligt en deformerad gammal tomtemask
I innerfickan gömmer han säkert en plunta med nått smask

Opossum firar säkert julen med familjen i sitt nyrenoverade hus
Överst på önskelistan står antagligen en dosa grov snus
Doktorn skall vara tvåstadsregionens räddande helylle man
Drar till Frändefors och firar julen dagen efter han

Själv skall jag också fira julen i ett gulmålat åk
Drar sedan upp till fjällen över nyår till svärföräldrarnas kåk
Till sist god jul och gott nytt fiske år
Tror att vi nästa år många fiskar får

Denna juldikt kanske inte var den bästa
Den ser annorlunda än de allra flesta
Hoppas att när ni läste hade lite roligt
Att Granen dissar denna fullständigt är ganska troligt...

Talas Läppen

7 kommentarer:

  1. Klockrent läppen, kan jag ringa dig om jag behöver hjälp med rimmen.
    Ska ge bort ett par mammelucker i kamelhår som jag behöver ett rim till, snälla hjälp mig, har kört fast.
    Talas "The skinnteacher"

    SvaraRadera
  2. Bara att ringa lärarn,
    Jag hade nog skrivit.
    "Frun Detta år skall du få en sexig underbyxa av djur hår
    Tanken är att de skall värma dina lår
    När barnen lagt sig tar jag gärna av dem om jag får"

    SvaraRadera
  3. Härligt julrim och en stor ära för undertecknad att vara omnämnd som samtalsämne på ert styrelsemöte! God Jul på Er!

    SvaraRadera
  4. Hahahaha helt underbart!!

    God Jul // Ordföran

    SvaraRadera
  5. Härligt Läppen! Man funderar på om klubbdrycken varit inblandad i denna skapelse? Mer sånt! Önskar alla en God Jul och ett Gott Nytt år!
    / Dr Larsson

    SvaraRadera
  6. Han har avslöjat att det var klubbdricka i kombination med kramsnus som ihop med hans poetiska ådra skapat detta. Vilka färdigheter, otroligt!
    God Jul till alla!

    Talas Opossum

    SvaraRadera
  7. Jaha ytterligare ett bottenapp av
    (blygd)läppen!! Här har man efter ett fantastiskt julfirande med nära och kära en stund över och tänkte gå in på er sida för att se vad min lärare har för sig och om han uppskattade min julgåva och vad får jag se?, jo ett infantilt diktförsök av (blygd)läppen.
    Haikumästaren Kobayashi Issa vänder sig i sin grav, Viktor Rydbergs "TOMTEN" framstår i sin enkelhet som ett Nobelprisverk i jämförelse med din våldtäkt på de svenska ordet.
    (Blygd)läppen, du är uppenbarligen inspirerad av Lasse Stefanz vilket faktiskt ärligt talat gör mig både rädd och lätt illamående.
    Nej (blygd)läppen håll dig till de du klarar av och lämna diktandet till oss som kan hantera pennan. Lärarn hoppas du får en god fortsättning ni andra halvfigurer, hoppas ni fryser. MVH Ann-Sofie Granlund
    PS diskuteras stavas med ett s DS

    SvaraRadera