Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

måndag 21 december 2009

KATASTROF!!!!

Att det finns kriminella människor i denna del av sverige vet vi alla. Att leva med detta har vi nog alla fått lära oss att leva med på ett eller annat sätt. Vi alla går igenom svåra tider i våra liv. Men.... Ändå slår det så hårt när man ibland får ett besked som jag/vi fått till oss idag. FFKC Klubb bil 740an har blivit STULEN!!!!! Den innehöll dessutom klubbens speciella klubb cd som förgyllt våra öron på våra fantastiska resor. Denna eminemta bil av årsmodell 89a har varit en solid grundbult genom hela klubbens historia. Den har skänkt oss trygghet i klubbens start. Denna taxi blåa 740a va ingen vanlig bil utan FFKC stolthet. Så av egenskap av ordförande har jag utfäst en saftig belöning till den som kan anskaffa bevis så denna vidriga människa kan straffas. Vidare så får jag skämmas för mitt dåliga deltagande på bloggen. Hösten har tillbringas mycket i skogen då jakt stått på agendan. Resultatet vill jag helst inte prata om. Men Bårda undrar om jag gått med djurens vänner. Planerna för Slump River har tagit mer och mer tid då tävlingen har fått enorm intresse. Kan tyvärr inte avslöja ngt just nu. Mycket av detta får diskuteras på styrelsemötet som den 20e går av stapeln. Vill avsluta med att tacka för det enormt fina inlägget som ärades till mig. Är forfarande djupt rörd..

Tight Lines//

Borgmästarn

2 kommentarer:

  1. Känns skönt att ordföranden stöttar oss i dessa svåra tider. Som förvaltare av 740:an så drabbas jag givetvis ekonomiskt hårdast, men jag förstår era känslomässiga reaktioner. Måtte djävulen ta den som stulit VÅR bil. Hade med fördel sett ett mycket värdigare avslut för vår bil än så här. Man har ju vid flera tillfällen tänkt på ett kardan ras med fem ffkc medlemmar och streaplers på högsta volym i volvoorginal högtalarna, på en dålig grus väg i Dalarna. Det hade varit surt men ändå på något sett en värdighet för vår arbetshäst.
    Men vi får se hoppet är inte över

    SvaraRadera
  2. Det var det jävligaste! Undertecknad håller tummarna för att den återfinns i körbart skick. En sådan pansarvagn-klenod lär ju tåla det mesta!
    Ödmjuka och respektfulla hälsningar från Lorden

    SvaraRadera