Om oss

Mitt foto
Representerar 5 goa gubbar som gillar flugfiske. Medlemmar: Borgmästarn, Opossum, Dr Larsson, Slöjdlärarn och Surna Mange

tisdag 15 september 2009

Höst fiske

Från vänster doktorn, lilldoktorn och Kjellberg, njuter av höstsolen med en kopp kaffe och medhavda kanelbullar, grabbarna väntar förväntansfullt in att det skall skymma något, de heta timmarna fram till mörkrets genombrott känns riktigt giftiga. Den bohuslänska kusten är mycket fin, vinden lagom.

En fantastisk kväll ur väder synpunkt. Doktorn började fisket hetast, tappade 3 st havsöringar, lilldoktorn tappade 1 och fick en liten på ca 20 cm som givetvis fick gå tillbaka, Kjellberg hade på några stycken men fick ingen på land, själv hade jag 2 hugg, dem e svåra att få på nu på hösten konstaterade vi, men vad gör det när vädret är fint, kaffet smakar gott och man är i goda vänners lag.
Talas/ Mange

1 kommentar:

  1. Härligt väder var det och är ledsen att jag inte kom. Såg nu att ni till och med lagt ut en post om det. Känner mig dum nu juh :S. Men jag har tänkt att åka till baltak den 1.a Oktober. Kanske vill en själ hänga på då? Alltid kul att fiska med nytt folk Mvh Jocke

    SvaraRadera